۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۶۰۶۱۹۶
آیت الله فقیهی:

روحانیت برای رفع مشکلات مطالبه گری کند | سکوت کردن در فتنه ها معنا ندارد

روحانیت برای رفع مشکلات مطالبه گری کند | سکوت کردن در فتنه ها معنا ندارد
عضو جامعه مدرسین با اشاره به همراهی روحانیت با مردم و بیان اینکه روحانیت باید برای رفع مشکلات مردم مطالبه گری کند، گفت: دولت مشکلات جامعه را سریعتر حل کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ظهر امروز در چهارمین جلسه از سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مسجد سلماسی قم برگزار شد، به تفسیر آیه 71 سوره بقره پرداخت و گفت: بر اساس آیات قرآن کریم اگر انسان با اغراض مادی دست به کاری بزند، بدون شک عاقبت بخیر نخواهد شد.

وی با اشاره به داستان «گاو بنی اسرائیل» و ویژگی هایی که حضرت موسی(ع) برای آن ذکر کردند، اظهار داشت: از خصوصیاتی که ایشان برای آن گاو ذکر کرده اند، می توان این برداشت را کرد که امروز باید آن دسته از دام هایی برای ذبح آورده شوند که نتوان از سایر برکاتشان همانند پشم، شیر و لبنیات استفاده کرد.

آیت الله فقیهی در ادامه با بیان اینکه احترام به والدین سبب رشد و سعادت انسان در دنیا و آخرت می شود، عنوان کرد: اگر انسان به خاطر والدین خود از برخی سودهای مادی صرف نظر کند، بدون شک خداوند سیل برکت را به سوی زندگی او سرازیر خواهد کرد.

در برابر فتنه ها سکوت نکنیم

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه هنگامی که انسان نسبت به ظلم دیگران رضایت داشته باشد و آن را تأیید کند، خودش نیز در ظلم دیگران شریک خواهد بود، گفت: سکوت علامت رضایت است و انسان در فتنه ها نباید سکوت پیشه کند، بلکه کسانی که اهل مصاحبه و سخنرانی هستند باید در برابر فتنه ها و ظلم ها فریاد برآورده و اعلام انزجار کنند وگرنه در جرگه تأیید کنندگان فتنه و ظلم برشمرده می شوند.

وی با تأکید بر اینکه امروز نباید در برابر خلاف ها و بی قانونی ها سکوت اختیار کنیم، ابراز داشت: علت اینکه مشاهده می کنیم مراجع تقلید و علمای بزرگوار نسبت به برخی رفتارهای دولت معترض می شوند، آن است که می خواهند بگویند در کنار مردم قرار داشته و از وضعیت موجود در جامعه راضی نیستند.

آیت الله فقیهی با بیان اینکه روحانیت باید نسبت به رفع مشکلات مردم و بهبود یافتن اقتصاد کشور مطالبه گری داشته باشد و در برابر حقایق کوتاهی نکند، اظهار کرد: ما برای مشکلات مردم ناراحت هستیم و از دولت می خواهیم سعی کند مشکلات اقتصادی جامعه را هرچه سریعتر حل کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از عملکرد صداوسیما تصریح کرد: ما نباید در برابر هنجارشکنی ها سکوت پیشه کنیم، بلکه وظیفه داریم در برابر فیلم ها و سریال هایی که هنجارشکن بوده و مطابق مبانی اسلامی نیست معترض شویم و به جامعه اعلام کنیم که برخی از برنامه های رادیو و تلویزیون مطابقتی با اسلام ندارد.

برخی از سریال ها و فیلم های صداوسیما فرهنگ اسلامی را تخریب می کند

وی با اشاره به اینکه برخی از سریال ها و فیلم های صداوسیما فرهنگ اسلامی را تخریب می کند، افزود: طبق مبانی اسلام حرف زدن دختر و پسر نامحرم با یکدیگر جایز نیست، اما سریال هایی که از تلویزیون پخش می شود این مبنا و فرهنگ اسلامی را کمرنگ کرده و آن را امری جایز می شمرد؛ با این حال روحانیت هر مقدار هم در زمینه مبانی دینی تبلیغ کند، دیگر اثرگذار نخواهد بود، زیرا میزان اثرگذاری تلویزیون بر افراد جامعه به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان به مراتب بیشتر است.

آیت الله فقیهی در ادامه با بیان اینکه امروز نباید همه امور کشور را متوجه رهبر معظم انقلاب کنیم، تأکید کرد: ما رهبری را تأیید کرده و از ایشان پشتیبانی می کنیم؛ ایشان شخصیت بسیار بزرگواری هستند و ما باید بدانیم همه امور مملکت تحت اختیارشان نیست و ما نیز باید حامی و پشتیبان ایشان باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به انتقادات حضرت آیت الله مکارم شیرازی به برخی مسابقات تلویزیونی تصریح کرد: ایشان بسیار هوشمندانه این بازی را قمار معرفی کردند، زیرا این مسابقه هنگام نام نویسی افراد مقداری پول از آنها اخذ می کرد و هنگامی که این مبالغ به رقم های بالا می رسید، مسابقه ای برگزار کرده و به برنده اندک پولی هدیه می دادند و باقی پول ها را برای خودشان برمی داشتند؛ این کار شرعاً مجاز نیست و خوشبختانه جلوی آن هم گرفته شد؛ روحانیت باید حقایق را بیان کند، چه اثرگذار واقع بشود و یا واقع نشود./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات